joi, 21 iulie 2011

Bacu' la Board Games, concurs Taraba de Jocuri şi Ce Jucăm? - Starcraft: The Board Game, lucrare de Sergiu Bolog

Mai jos aveți impresiile lui Sergiu Bolog despre jocul Starcraft: The Board Game, iar în poză puteți vedea inedita formă în care Sergiu ne-a prezentat lucrarea lui pentru Bacu' la Board Games.


1. Cum ați început să jucați prima dată acest joc?
Ținând cont de dimensiunea acestui joc, răspunsul este simplu: cu manualul în mâna și scărpinându-mă după cap. Nu este un joc ușor.

2. Cum se joacă jocul?

Starcraft: The Board Game este un joc de dominație interplanetară între 3 rase, cu doi până la șase jucători. Jocul se desfășoară pe o tablă modulară formată din planete, fiecare planetă având mai multe sectoare cu diferite beneficii (puncte sau resurse). Jucătorii își vor construi clădiri și unități, vor cerceta diferite abilități și se vor lupta pentru puncte, victorii speciale sau pur și simplu pentru a decima adversarii. Luptele între armate se fac folosind cărți. Jocul permite formarea de alianțe dar mai mult ca sigur vei fi trădat. Fratele meu era gata-gata să arunce cu armata în mine (la propriu) atunci când l-am trădat.

3. Ce vă place la joc?
Sincer, tot! Este jocul meu preferat. Favorizează agresivitatea deci jucătorii nu pot lenevi, are mecanici simple dar greu de stăpânit iar cel mai mult: nu se bazează pe noroc. Câștiga cel mai bun conducător, cel care știe să profite cel mai mult și ia deciziile cele mai bune. A, eram să uit... are 180 de miniaturi.

4. Ce nu vă place la joc?
După cum am spus la punctul 3, îmi place tot. Pe unii totuși i-ar supăra următoarele:
  • Unitățile nu au foi de referințe și poate fi greu să le ții minte;
  • Ocupă mult spațiu și poate dura destul de mult; 
  • E cam greu de învățat
  • Poți fi trădat!

5. Cui i-ați recomanda jocul ales?
Tuturor celor cărora le plac jocurile SF de expansiune teritorială, strategice, cu puțină negociere, multe lupte cu miniaturi și nu se tem de dimensiunea și dificultatea lui.


5 comentarii:

  1. wow, ai fost rapid. Vad ca ai reusit sa pui si asezarea in pagina. Sper sa nu copieze nimeni :D :-p

    RăspundețiȘtergere
  2. contează cel mai mult ceea ce scrii, însă felicitări pentru originalitatea prezenzării. arată că eşti cu adevărat pasionat de ceea ce joci! :)

    succes!

    RăspundețiȘtergere
  3. Am jucat si noi Starcraft de cateva ori, Sergiu, si pot sa-ti spun ca mie chiar mi-a placut, insa principala problema pe care am avut-o cu el era ca pare cam lung. Adica am avut impresia ca nu apuci sa iei prea multe decizii raportat la timpul de joc. In rest, arata super, desi pretul e nitel cam piperat.

    RăspundețiȘtergere
  4. ...cred ca asa a fost conceput. Jocul straluceste atunci cand stii regulile. Fiecare decizie conteaza, iar din cat am citit despre/jucat versiunea video a jocului, se pare ca Starcraft the BG o imita foarte bine. Este un joc brutal ce se poate termina brusc asa ca nu e bine sa-ti faci planuri pe termen lung. Nici aici nici in Starcraft 2 nu vei reusi sa-ti construiesti totul.Pur si simplu nu este timp. Depinde si cu cine joci... dar mai bine ma opresc pt ca incep sa vorbesc prea mult :D

    RăspundețiȘtergere
  5. Joaca cineva (sau vrea sa joace) Starcraft Board Game in Bucuresti?
    :D

    RăspundețiȘtergere