miercuri, 18 mai 2011

Puerto Rico, ediţia (mai frumos) ilustrată

Puerto Rico este unul dintre cele mai apreciate jocuri economice din istoria jocurilor de societate. În acest post o să vă arăt cum unul dintre cele mai apreciate jocuri din istorie, (deja) bunicul Puerto Rico, a primit câteva liposucții și facelifturi pentru a-i crește sex-appealul (mamă câte neologisme!) și a intra în rândul arătoaselor jocuri de genererație mai nouă.



Nu că acest joc nu ar fi îmbătrânit frumos. Ba din contră! Până acum câteva luni ocupa primul loc în topul BGG, fiind așadar jocul care a primit cele mai mari note de la userii celui mai cunoscut site de board games. Lucru care înseamnă ceva! Numai că el îmbătrânise pe partea de componente, în special simplitatea cartonașelor violete cu construcții fiind mai mult sau mai puțin dezagreabilă pentru majoritatea jucătorilor. Sigur, un obiect simplu te ajută să te concentrezi mai mult la joc, la strategii, dar cum cu aspectul îi atragi pe toți să fie interesați de un joc, Puerto Rico era pus deoparte de necunoscători tocmai din cauza cumințeniei lui.

Ce am învățat de când joc jocuri de societate? Că oamenii pasionați nu se opresc atunci când întâlnesc o provocare în pasiunea lor. Așa cum au făcut câțiva utilizatori ai BGG. Primul a fost Sebastien Pauchon, cel care a avut o idee excelentă: aceea de a lua desenele de pe cărțile copilului de suflet al acestui joc, numitul San Juan, joc de cărți, și a le adapta pentru clădirile goale din Puerto Rico. După ce mai mulți oameni au pus mână de la mână și au continuat proiectul, a ieșit o serie printabilă care conține toate clădirile care au apărut vreodată pentru acest joc, într-un .pdf pe care îl găsiți aici.

Inspiraţi de gestul lui Sebastien, am zis să încercăm şi noi să ne înfrumuseţăm jocul de Puerto Rico. Nu costă aproape nimic, creaţia sa fiind la liber pe internet, am dat un print, am luat lipiciul şi foarfeca din dotare şi ne-am apucat de meşterit. După ce am decupat toate clădirile, le-am lipit pe partea concavă a cartonașelor, pentru că „spatele” lor era puțin neregulat. Actul de creaţie a durat puţin, sub o oră şi jumătate, însă trebuie să vă anunț că a fost ceva migală, mai ales că toate cartonașele din joc sunt ceva mai mici decât cele din .pdf. Dar eu cred că merită munca pentru că am ajuns astfel să avem un joc de Puerto Rico cum nu mai are nimeni în România. Alte poze cu ceea ce a ieșit aveți mai jos.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu