Tigris & Euphrates |
Jocurile care folosesc acest mecanism oferă jucătorului opțiunea de a alege sau trage la nimereală o plăcuță care conține anumite elemente și a îmbina acele elemente cu cele de pe alte plăcuțe existente pe masă. Pentru a face lucrurile mai clare, gândiți-vă la acest mecanism ca la modul în care se rezolvă un puzzle - ai o piesă pe care vrei să o lipești la altele deja existente pe masă. Diferența principală față de rezolvarea unui puzzle este aceea că, de obicei, plăcuța pe care o așezi poate fi așezată în mai multe sensuri și în mai multe locuri.
Unele dintre cele mai cunoscute jocuri care folosesc acest mecanism sunt:- Monstrul sacru Carcassonne, care este, în sine, acest mecanism - jucătorul alege la nimereală dintr-un teanc de plăcuțe una pe care apoi o lipește la cele existente pe masă, având în acea tură posibilitatea să își plaseze și un pion pe acea plăcuță. Plăcuțele au pe ele maxim 3 din 4 elemente (drum, oraș, câmp sau mănăstire), iar jucătorul trebuie să le așeze astfel încât harta rezultată să aibă sens. Mai multe detalii aveți aici.
- Un alt clasic, Tigris & Euphrates, duce acest mecanism în sfera jocurilor de civilizație (light, e adevărat). În acest joc, trebuie să îți dezvolți societatea pe 4 paliere - agricultură, comerț, religie și administrație - toate dezvoltările făcându-se prin așezarea pe hartă de plăcuțe. Acest joc este parte a trilogiei lui Reiner Knizia de așezare de plăcuțe (alături de Samurai și Through the Desert).
- Și dacă am vorbit doar de jocuri clasice, un joc care se află anul acesta în atenția multor jucători este Dominant Species, care folosește mecanismul de așezare de plăcuțe pentru a simula schimbările geologice ale pământului de-a lungul erelor.
- Alte jocuri care folosesc acest mecanism sunt Brass, Steam, Railroad Tycoon sau Dungeon Lords.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu