marți, 17 mai 2011

Top 5 cele mai haioase reguli pentru stabilirea primului jucător

Una dintre problemele pe care jocurile de societate le au, având în vedere că sunt jocuri pe ture, este cea a stabilirii primului jucător. Toată lumea vrea să fie primul în majoritatea jocurilor, existând și unele în care este avantajos să te afli mai la urmă.
Cele mai des întâlnite reguli pentru stabilirea primului jucător sunt de tipul „cel mai tânăr jucător” sau diverse stabiliri pe bază de zar sau tras de cărți. Există însă și jocuri ai căror designeri au fost inventivi și au stabilit niște reguli tematic interesante pentru jocurile lor. Aici sunt 5 dintre cele mai interesante:

1. În Ticket to Ride, jucătorul care este cel mai experimentat călător este cel care începe. Jocul nu cere jucătorilor să prezinte dovezi ca fotografii din călătoriile lor sau bilete de tren. Poate fi, într-adevăr un bun mod de a pune oamenii pe povestit înainte de joc. Numai să nu se întâmple să uite să joace...

2. Designerii Pandemic, jocul despre distrus de virusuri expansioniste pe care l-am recenzat aici, au gândit un mod într-adevăr potrivit temei pentru a stabili primul jucător: cel care a fost bolnav ultimul începe jocul. Pentru jucătorii în cazul cărora a fost vorba de simple răceli funcționează, însă în cazuri mai urâte jocul ulterior de Pandemic s-ar putea să provoace grețuri.

3. Jocul de Small World va fi început de jucătorul care are cele mai ascuțite urechi. Având în vedere că există oameni care trișează și își fac operații estetice ca să ajungă așa (vezi imaginea), știm sigur că ei vor fi cu siguranță excluși din grupurile care joacă Small World.

4. În Gloom, jocul despre oameni care încearcă să fie cât mai nefericiți în stilul familiei Addams, jucătorul care a avut cea mai proastă zi va fi cel care va începe jocul. Din nou, un motiv ca jucătorii să înceapă să povestească problemele pe care le-a avut în ziua respectivă, cel mai convingător câștigând onoarea de a începe jocul. Desigur, și acest joc are problema că s-ar putea ca jucătorii să uite de joc și să se afunde în propriile probleme.

5. În fine, în jocul Snow Tails, despre cursele de sănii trase de câini husky, regula de începere este tot apropiată de temă, deși cam greu de pus în aplicare. Jocul este început de cel care are vocea cea mai apropiată de un câine husky. Din păcate, s-ar putea să fie puțini la masă care chiar să știe cum are un husky vocea, că încă nu am văzut nici un maidanez din rasa asta.

4 comentarii:

  1. As putea sa adaug multe, dar cel mai important dintre ele cred ca e "Defenders of the Realm". Care va propune ca cel mai agresiv dintre voi sa inceapa, si daca mai mult de 1 jucator se ridica la aceste asteptari, Jocul va invita afara sa va rezolvati problema. In acelasi timp daca mai mult de un jucator doresc sa aleaga acelasi erou, citez: "cel mai eroic dintre jucatori il va primi".

    RăspundețiȘtergere
  2. Acestea sunt dovezi clare că unele jocuri vor să te destindă cu regulile. Acum totuşi mi se pare o decizie ciudată să îi pui pe oameni să se bată pentru a fi primul jucător, având în vedere că Defenders e un joc cooperativ, nu? Cum îi mai pui pe bătăuşi în aceeaşi echipă?

    RăspundețiȘtergere
  3. O parte a jocurilor cooperative pastreaza o mica regula la safarsit care zice "Bravo ati castigat, Dar X e mai castigator ca voi". Cazul si lui defenders of the realm.

    RăspundețiȘtergere
  4. E, cum ar veni, un joc cooperativ, dar de orgoliu :) Pana acum n-am avut parte decat de 2 cooperative, Pandemic si Space Alert, amandoua fiind cumintele in ceea ce priveste sabotatul de orice fel al colegilor de echipa.

    RăspundețiȘtergere