marți, 10 mai 2011

Cum să-ți îmbolnăveşti colegii de febra board games în 5 paşi simpli

Una dintre problemele pe care le-am întâmpinat în pasiunea mea pentru jocurile de societate a fost să-mi găsesc parteneri de joacă. Pentru că spre deosebire de joaca din faţa curţii sau din spatele blocului de când eram mici, acum partenerii de joacă sunt mari şi au serviciu, şcoală, oricum, griji de oameni mari. Plus că majoritatea oamenilor nu prea ştiu ce înseamnă jocuri de societate. Cel mai frecvent răspuns pe care l-am primit a fost sub formă întrebării Adică un fel de Monopoly? Sau maxim sub forma Aaaaa, ca Risk? Abia atunci când nimeream câte unul dintre care să A, ştiu, am jucat Catan! ştiam sigur că e o "captură" sigură.



Principalul grup la care am observat cum să convingi oamenii de frumuseţea jocurilor de societate au fost colegii de serviciu. Sigur, la mine a fost teoretic mai uşor, majoritatea lor fiind deja pasionaţi de jocurile virtuale (PC şi/sau console). Următorii paşi simpli reflectă modul prin care i-am "îmbolnăvit" pe colegii mei de la serviciu de febra board games:

1. Vorbeşte despre noua ta pasiune! Fiind pasionat, o să-ţi fie uşor să le atragi atenţia, spiritul ludic nu moare niciodată!
2. Adu jocuri la serviciu! Dacă eşti decis să îi molipseşti, adu un joc de acasă, altă variantă fiind aceea de a comanda un joc pe care vrei să ţi-l cumperi la serviciu în loc de acasă. Fii sigur că o să ai un grup strâns în jurul tău când o să desfaci cutia.
3. Găseşte veriga slabă! Cu siguranţă or să fie unul sau 2 oameni mai interesaţi decât ceilalţi despre jocurile de oameni mari. Lor le poţi povesti mai multe despre cele mai interesante jocuri.
4. Împrumută-le jocuri! Recomandabil ar fi să le aduci jocuri mai uşurele, dacă nu au avut contact cu ele până acum. Desigur, dacă le aduci jocurile cele mai simple, s-ar putea să-i dezamăgeşti după atâtea povestiri despre minunăţii diverse. Caută cea mai bună alegere din colecţia ta!
5. Întâlniţi-vă ca să jucaţi! Acum că ai format un mic grup, trebuie să le arăţi într-adevăr ce diverse sunt jocurile de societate. Ceainăria este cea mai bună variantă sau, dacă ai spaţiu şi toate cele trebuincioase, îi poţi aduce şi la tine acasă.

Eu nu cred că e greu să le susciţi interesul oamenilor pentru jocurile de societate. Cum majoritatea sunt în căutare de distracţii dintre cele mai diverse, mi se pare imposibil să nu găseşti între colegii tăi oameni dispuşi să îţi fie parteneri de joacă sau, cine ştie, oameni care chiar să devină la fel de pasionaţi ca tine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu