luni, 23 mai 2011

Cum să înlocuiești urâtele cuburi Agricola cu niște animăluțe drăguțe

Încă de când mă jucam cu meepleșii de Carcassonne în nisip, adică la nici 2 luni de când aflasem că există și altceva pe lume în afară de Monopoly și Scrabble, iubitul meu drag m-a învățat că jocurile se împart în două categorii: Ameritrash si Eurotreasure. OK, ultimul termen e invenția mea, însă doar pentru a ilustra mândria board gamerilor europeni vis a vis de cât de șmechere sunt jocurile de pe bătrânul continent.

Dar Ameritrash… de unde și până unde, mă întrebam eu. Căci, referitor la felul cum arată jocurile lor, le-aș compara cu mici nestemate, pe lângă cele europene și foarte simpliste ca design. Doar gândindu-mă la World of Warcraft si la cât de tare arată figurinele de plastic din jocul ăla îmi vine să-l cumpăr și să-l țin în vitrină.

Așadar, când am decis să ne cumpărăm Agricola, am știut din start că acele cubulețe albe, maro, negre nu vor fi folosite niciodată în jocul nostru. Având experiența confecționării de bijuterii artizanale, m-am hotărât pe loc să-mi creez propria fermă, mult mai simpatică decât cea colțuroasă și inexpresivă băgată pe gât de producătorii jocului Agricola.Vă voi reda mai jos pașii pe care i-am făcut spre exilarea cuburilor celor urâte și înlocuirea lor cu niște animăluțe foarte expresive!

1. Primul pas este achiziționarea a câtorva pachețele de FIMO*, care se găsesc în București în mod sigur la buticurile de artă de pe Strada cu Tei (zona Lipscani). Vă recomand FIMO Soft, nu Clasic, deoarece e mai ușor de modelat. Culorile le alegeți după bunul plac, având grijă să nu lipsească alb, pentru oițe, maro pentru vaci și roz pentru porci (în cazul în care doriți să mergeți pe varianta clasică, altminteri s-au mai pomenit și vaci mov).
2. Pasul numărul 2 presupune testarea aptitudinilor artistice ale fiecăruia: se rup bucățele din pachetele de FIMO, cam de aceeași dimensiune cu cea a cuburilor originale, pentru a evita ca animalele să nu încapă în țarcuri, și se modelează după bunul plac
3. Următorul pas este introducerea figurinelor în cuptorul de la aragaz, deja încins. Să nu vă vina vreo idee să-l folosiți pe cel cu microunde. Se lasă aproximativ 7 minute, însă este bine să verificați după 5 minute, deoarece, în cazul unui cuptor mai iute, s-ar putea să pățiți ca mine.

4. Se scot animăluțele cu tot cu tavă și se lasă la răcit aproximativ 10 minute. Nu se ating animăluțele înainte de răcire, întrucât sunt extrem de fierbinți.
5. Ultimul pas este îndesarea cuburilor într-o pungă și înlocuirea lor cu animăluțele din Fimo, pentru o sesiune super haioasă de Agricola!

Sper să vă fie utili pașii de mai sus, în cazul în care doriți să vă confecționați singuri animăluțe pentru Agricola sau alte figurine pentru jocurile voastre. În cazul în care nu doriți să vă bateți capul cu așa ceva, vă doresc delectare plăcută cu pozele noastre. Vă promit că atunci când voi ieși la pensie și voi avea timp să modelez încă un set de animăluțe, o să le ofer ca premiu la un concurs organizat pe blog!

2 comentarii:

  1. Nu sunteti interesat sa faceti seturi de animalute contra cost? Eu unul as comanda unul :)

    RăspundețiȘtergere
  2. ni s-a mai propus asta și încă nu am un răspuns, pentru că trebuie calculate mai multe aspecte. dată fiind dimensiunea acestora, sunt foarte migăloase și se fac destul de greu. nici materialele sunt sunt foarte ieftine, căci culorile se cumpără separat. dar am putea începe o discuție.

    tu, de exemplu, cât ai oferi maxim pentru un asemenea set? dacă dorești, poți să răspunzi direct pe mail - di.bucur@gmail.com

    o zi buna! :):)

    RăspundețiȘtergere