joi, 26 mai 2011

Cine ne prezintă jocurile - Tom Vasel

Tom Vasel este un monstru sacru în lumea jocurilor de societate. Autor a sute de reviewuri, podcasturi și topuri anuale foarte așteptate, Tom Vasel cu siguranță ar fi meritat să deschidă această serie de articole despre cei mai prolifici revieweri din sfera board games. De ce nu l-am ales pe el? Pentru că mie îmi dă impresia că el a dus scrisul sau filmatul de reviewuri la rangul de industrie. Ori eu apreciez încă lucrurile făcute minuțios, nu pe bandă rulantă. Deși pot să recunosc că Tom Vasel face reviewuri bune și interesante, nu întotdeauna sunt sigur că părerile exprimate de el sunt suficient de bine documentate.


Tom Vasel se exprimă pe BGG din spatele userului TomVasel, dar cel mai ușor îi puteți găsi creațiile pe situl The Dice Tower, care cuprinde toate reviewurile video sau scrise făcute de el, topuri sau podcasturi. În plus, tot pe The Dice Tower puteți găsi destul de multe reviewuri video foarte simpatice la care participă și fetele lui. Cea mai mare dintre fete, Melody, a realizat în paralel cu tatăl lui o serie de miniprezentări pentru categoria Top 100 pe 2010, o resursă foarte simpatică de jocuri pentru adulți (alegerile lui Tom) și pentru copii (alegerile lui Melody). Ca trivia, Tom Vasel are 6 fete cărora le-a insuflat dragostea lui pentru board games și este profesor de matematică și pastor pentru tineret la o biserică din Homestead, Florida.

Ca să înțelegeți măsura muncii lui Tom Vasel, trebuie să știți că pe BGG are postate nu mai puțin de 1124 (!!!) de reviewuri scrise și 541 de reviewuri video în acest moment. Îmi imaginez că mulți oameni nu își imaginează că există atâtea jocuri pe Pământ, dar să existe un nene care să vorbească despre ele. Câteva dintre cele mai apreciate reviewuri ale lui sunt pentru Vasco da Gama, Stronghold sau Dominant Species. Stilul lui Tom este unul concis atât în scris cât și în prezentările video, unde de obicei nu trece de 6-7 minute într-o prezentare.

Mai jos aveți unul dintre reviewurile lui faimoase, cel pentru jocul Vasco da Gama.

4 comentarii:

  1. Sincer imi placea mai mult Scott Nicholson. Review-urile lui erau mai elaborate si mai explicite... si mai ales spre sfarsitul showlui ( stiu ca nu mai face chestii de genu, pe blog cel putin ) cand analiza diferitele mecanici de joc.

    RăspundețiȘtergere
  2. Să știi că și mie la fel, îmi place mai mult Scott Nicholson, însă am preferat să vorbesc despre Tom Vasel mai întâi pentru că Scott s-a cam lăsat, într-adevăr. Dar o să fie un articol și despre profesorul Nicholson. Cum ar zice un clasic în viață, ȚINEȚI APROAPE! :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Mie-mi place tare, tare mult Tom Vasel. E ,,viu'', e personal si te tine foarte in priza. Si cu aceste lucruri chiar se remarca, rasarind mult deasupra tuturor pe care i-am mai vazut, care au un aer prea formal, impersonal si uneori ,,adormitor''.

    RăspundețiȘtergere
  4. Și mie, adevărul este că pentru orice reviewer Tom Vasel este un model de urmat. Vorbește astfel încât să-l înțeleagă toată lumea și e foarte plăcut. Dar ce zic eu, că tu l-ai descris foarte bine. :)

    RăspundețiȘtergere