joi, 19 mai 2011

Jocurile fără profesor - Categoriile de jocuri - Jocurile de familie

Trebuie să recunosc că, de-a lungul timpului, am ocolit jocurile din categoria „jocuri de familie”. Pentru că mi se părea că nu îmi oferă suficientă provocare și, deci, nu meritau banii. Ochii mi s-au deschis cu Stone Age, un joc cel puțin agreabil, care este apreciat cel mai mult de oameni pe care îi introduce în acest fenomen. Și mi-am dat seama că acolo este frumusețea acestor jocuri, aceea că reprezintă o punte bună de legătură între începători și lumea board games. 

Jocurile de familie sunt o categorie foarte răspândită de jocuri de jocuri de strategie pentru că sunt accesibile, aceasta fiind și principala lor trăsătură. Sunt de cele mai multe jocuri pe care le poate juca aproape oricine, pentru că nu necesită strategii complicate și nici nu au foarte multe variabile de care trebuie ținut cont. Ziceam că orice colecționar de jocuri ar trebui să aibă cel puțin 10% din jocuri de acest tip pe rafturi pentru că marea majoritate a oamenilor nu au habar despre acest fenomen și deci un joc mai ușurel este model de a atrage începători.

Totuși, multe jocuri de familie trec granița simplității și oferă provocări chiar și jucătorilor mai experimentați - cum ar fi Stone Age sau Pandemic, joc la care am pierdut de 5 ori până să reușim să înfrângem virusurile o dată. Însă aceste jocuri intră în aceeași categorie pentru că regulile lor sunt ușor de învățat fiind, deci, recomandate mai ales jucătorilor ocazionali sau începători.

Cele mai cunoscute jocuri de familie sunt Coloniștii din Catan, Ticket to Ride, Carcassonne, Stone Age sau Pandemic.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu