luni, 9 aprilie 2012

Cum am petrecut seara de vineri în Ceainăria Tabiet

Nu știu alții cum sunt, dar eu, când mă gândesc că poate trece o săptămână fără să fac o sesiune mai consistentă de jocuri, simt că a trecut timpul pe lângă mine. Și cum sunt un om de acțiune, pun la cale o seară de distracție cu board games, ca să îndepărtez pericolul, nu? Ei bine, așa am procedat și vinerea asta, când am poposit în Ceainăria Tabiet împreună cu Diana și alți 2 prieteni pentru o sesiune de jocuri cum se cuvine.

Am ajuns acolo pe la 7 și ceva, chitiți să încercăm un joc pe care vi l-am arătat săptămâna trecută, Nexus Ops. Am jucat timp de vreo 100 de minute, ne-am ciondănit și ne-am omorât unul altuia speranțele și unitățile și a câștigat, ca în multe alte ocazii, Diana, care nici măcar nu vroia să joace. Nu vă încarc aici cu detalii despre acest joc pentru că va veni cât de curând un review complet, după mai multe sesiuni.

După partida plină de miniaturi extraterestre, ne-am îndreptat spre rafturile din Tabiet, parcă tot mai pline cu fiecare ocazie cu care ajungem acolo. Ochii mei s-au oprit la Thurn and Taxis, un joc despre dezvoltarea poștei bavareze și una dintre achizițiile mai noi ale Ceainăriei, pe care Carmen s-a oferit să ni-l predea. Stupoare, însă, colegii mei de masă aveau chef de râsete și amuzament, nu de altă strategie, așa că am fost trimis înapoi la raft, dezamăgit.

M-am întors cu 3 jocuri superjucate, așa cum lesne se vedea după aspectul cutiilor lor: Buzz it!, Mord im Arosa și Jungle Speed. Niciunul dintre noi nu încercase vreunul dintre cele 3 jocuri așa că am rugat-o pe Carmen să ne explice ce avem de făcut.

Buzz it! a fost un hit instant. Deși în mod clar este un joc care funcționează cel mai bine într-un grup mai mare, ne-am distrat copios (și gălăgios pentru masa de Go de lângă noi). Buzz it! este un design al lui Reiner Knizia, doctorul în matematică supercunoscut care pare că face ce joc are el chef, când are chef. După ce săptămâna ce trecuse ne delectaserăm cu câteva partide de Kingdoms (un joc de strategie) și Pickomino (un joc cu zaruri), ambele produse de-ale lui, am început să mă întreb dacă e ceva ce germanul nu poate face.


Buzz it! e un joc foarte simplu. Are un pachet destul de mare de cărți, din care se trag 3 cărți pentru fiecare jucător, cărți care formează un pachet. Din acel pachet, fiecare jucător, pe rând trage câte o carte, fiind, practic, „povestitorul”. Pe acea carte sunt 2 teme, variind de la cultură generală, la momente penibile din viețile oamenilor, dintre care povestitorul alege una. Acestuia i se încredințează și un buzzer cu un buton. După apăsarea butonului, cronometrul va suna după 5 secunde. Așa că fiecare jucător va avea 5 secunde să ofere un răspuns concordant cu tema. Povestitorul nu participă cu răspunsuri, dar trebuie să cronometreze și să valideze răspunsurile.

Noi ne-am distrat foarte tare cu Buzz it! pentru că e genul de joc de spart gheața, care face atmosfera amuzantă și am experimentat destule blocaje mentale, sub influența cronometrului și a berii. Am jucat 4 partide, una după alta, câștigând aproape de fiecare dată tot Diana, care a trișat pentru că nu se atinsese deloc de bere.

Mord im Arosa a fost cea de-a doua noastră alegere. Este tot un joc ușurel, dar nu este chiar un joc de petrecere. Tematica este în special haioasă. În hotelul Arosa au loc 2 crime (2 cubulețe roșii). Jucătorii trebuie să descopere unde au avut loc crimele și să descopere cine le-a înfăptuit.


Mi s-a părut extrem de interesant modul în care curge acest joc. E un joc care îți solicită auzul, ceea ce n-am mai văzut până acum. Hotelul este reprezentat printr-o serie de cuburi fără bază, așezate unele peste altele în formă de piramidă, în total 8 niveluri. Jucătorii trebuie să scape cuburi de culoarea lor în interiorul hotelului, pe o gaură din partea de sus a lui. Ei trebuie să fie atenți unde pică cuburile lor și ale advesarilor, ele reprezentând indicii. Pe ale lor trebuie să le găsească pentru a le ascunde din nou, iar pe ale adversarilor trebuie să le găsească pentru a le pune pe tablă, scoțându-le în evidență. Cel care are 10 indicii pe tablă pierde jocul.


A fost un joc pe care trebuie să îl mai încerc ca să îmi pot da cu părerea cât îmi place sau displace, dar un lucru mi-e clar, nu-l jucați în gălăgie și cu alcool la bord pentru că vă va fi foarte greu să vă faceți munca de detectiv.

Un alt joc celebru pe care l-am încercat la Tabiet a fost Jungle Speed. În Jungle Speed fiecare jucător începe cu același număr de cărți. La tura lui, întoarce o carte și, dacă găsește altă carte în fața adversarului cu același simbol, trebuie să se bată pe totemul din centrul mesei (adică să reacționeze rapid și să îl apuce înaintea celuilalt). Jocul are 4 cărți speciale, cu reguli diferite, dar, per total, este extrem de simplu de învățat.


Ne-a distrat Jungle Speed pentru că este un joc care te ține constant în priză. Asta și bătaia feroce pe totem ne-au îndemnat să ne înhămăm la 4 partide consecutive, una mai încrâncenată ca alta.

După ce am terminat și cu Jungle Speed și am realizat că noaptea de-abia începea, am zis că unde merg 3 jocuri ușurele, mai merg încă 2. Așa că ne-am procopsit cu vreo 3 partide de Dobble - un joc de memorie despre care v-am mai povestit și cu altă ocazie - și Jenga, jocul ăla cu turnul din piese de lemn pe care îl joacă foarte mulți cu încordare (și pentru care tocmai ce am postat un review pe site).


Noi am fost chiar foarte mândri de înălțimea turnului nostru, dar Carmen ne-a tăiat elanul spunându-ne că în Tabiet vin oameni care îl fac aproape dublu :(.


După distrugerea turnulețului de către Irina, am părăsit Ceainăria Tabiet. Cum a fost? Dacă tot v-am povestit atâta, ce mă mai întrebați? Am băut bere și frappe-uri, am mâncat sandvișuri, ne-am bătut pe totemuri, am distrus turnuri și am ascultat cubulețe curgând. O seară cum nu se poate mai plăcută.

2 comentarii:

  1. Suna a distractie. jocuri de carti gen MTG se joaca? pot sa mergi la ceainarie cu cartile ta sa te joci cu prietenii tai la un...ceai? 

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, @Vladi , poti sa te duci acolo si sa te joci ce vrei tu, la un ceai, la un sandvis, la o bere :) Va recomand sa incercati!

    RăspundețiȘtergere