Mai începem o serie pe blogul nostru rebranduit pentru că, de, lumea jocurilor nu stă degeaba și oamenii vor să afle constant lucruri noi. Și cum noi vrem să vi le oferim, ne-am gândit că de pe blogul nostru lipsesc detalii despre jocuri care încă n-au apărut, pe care unii le așteaptă cu nerăbdare și despre care alții încă nu au auzit și rău fac. Așa că iată primul articol din seria „Ce așteptăm?”, practic o serie de previewuri cât mai complete.
Designul jocului este vechi din 2004, existând chiar și un review din 2008 despre acest joc. Însă jocul nu a fost încă publicat. De ce? Pentru că designerii au cam fost păcăliți o editură mică ce le promis timp de 2 ani că le va publica jocul. Nu s-a întâmplat așa că oamenii și-au luat destinul în mâinile lor, au fondat o editură pentru a publica jocul și au pornit un proiect Kickstarter care speră să strângă 16.000 de dolari până la 11 septembrie.
De ce jocul sună promițător? Pentru că promite să fie un melanj de politică și umor combinate într-un joc în care negocierea, bluful și înjunghiatul pe la spate sunt principalele mecanisme. Aici, înjunghiatul este cumva la propriu, dacă ne gândim la tema jocului. Care transpune jucătorul în 1920, la Convenția de la Geneva, la întâlnirea Națiunilor Unite. Nimic special până acum. Numai că Elveția a invitat o faimoasă trupă de jongleuri de topoare care să distreze audiența. Numai că trupa, la mijlocul demonstrației, înnebunește și începe să arunce cu topoare în oamenii din public. Haosul creat devine astfel un loc propice pentru puterile lumii de a negocia politic cu celelalte.
Dacă imaginația designerilor nu v-a uimit la temă, măcar veți fi interesați de cum se joacă acest joc. Se pare că cei maxim 6 (minim 2) jucători vor juca cu una dintre puterile politice ale vremii. Aceste țări au anumite bonusuri unice, în mâinile jucătorilor existând 3 feluri de cărți - de acțiune (de genul „Mituiește”), teritorii și tratate pe care țările le pot lega. Se pare că jocul va fi o combinație de haos - evenimente speciale care schimbă multe variabile și strategie. Se mai pare și că există mai multe modalități de a câștiga Victory Points, scopul final al jocului.
Dacă melanjul acesta de strategie și haos va face din OMGTAAIMH (chiar că OMG) un joc foarte interesant sau doar unul haotic rămâne de văzut. Până atunci, dacă vă interesează mult proiectul și vreți să îi ajutați pe oamenii ăștia, puteți precomanda prin Kickstarter jocul, dar țineți minte că se adaugă 40$ pentru livrare.
văleu doamne, am o bardă-n cap! - versiunea pt România :D
RăspundețiȘtergere