miercuri, 15 iunie 2011

Jocurile fără profesor - Mecanismele de joc - Pick-up and Deliver

Mecanismul Pick-up and Deliver (pe care l-am tradus „Colectează și livrează”) este unul dintre cele mai întâlnite mecanisme în jocurile de transporturi. Motivul este simplu: el presupune colectarea unei anumite resurse dintr-un anumit loc de pe hartă și transportarea ei în alt loc de pe harta de joc. De obicei, locurile în care se găsesc resursele sunt fie alese la nimereală, fie determinate prin mecanisme separate.

Atunci când un jucător duce la capăt un astfel de ciclu, primește o anumită recompensă cu care poate avansa în joc, ca bani sau puncte. Locațiile unde se vor duce resursele sunt și ele determinate prin alte mecanisme de joc.

Cele mai multe jocuri care folosesc acest mecanism sunt „jocurile cu trenuri”, existând foarte multe jocuri de societate care au ca temă căile ferate. Următoarele sunt câteva exemple:
  • Age of Steam și reimplementările, Steam, Railroad Tycoon sau Railways of the World sunt, probabil cele mai cunoscute jocuri cu trenuri. Toate sunt jocurile designerului Martin Wallace, un guru al jocurilor din această categorie și cel mai prolific designer al jocurilor cu transporturi.
  • Indonesia, unul dintre jocurile mai grele din topul BGG, este un joc complex de simulare a modului de creștere a unei economii de la comunități agricole simple la forme industriale incipiente.
  • Merchants & Marauders este un joc care combină comerțul pe mări cu activități tipice piraților, lăsând la latitudinea jucătorilor pe ce cale vor să se axeze.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu