luni, 6 iunie 2011

Ioana, pe cine aştepţi pentru cina în doi?

Sună a titlu de Libertatea, ştim, dar ne-am gândit că sigur vă va atrage atenţia asupra interviului cu Ioana-Felicia Roşca, câştigătoarea concursului “101 Meeples”. Cum ne-am gândit, de asemenea, că ar fi interesant s-o descoasem un pic, ca să aflăm cum face să taie, rupă, spânzure şi să sufle tot la un concurs precum cel de miercurea trecută. Am aflat câteva lucruri interesante, aşa că vă invităm să vă delectaţi cu rândurile ce urmează. Şi nu uitaţi să luaţi notiţe!

Ioana, câştigătoarea premiului I

1. Cred că toată lumea vrea să ştie câte ceva despre fata care a bătut tot la concursul de Carcassonne. Aşa că, te rog, spune-ne câte ceva despre tine.

Bună, numele meu este Ioana Felicia şi aş fi vrut să joc cu toată lumea la concursul de Carcassonne, dar nu ca să “bat tot” ci să-i cunosc pe cât mai mulţi. Am ajuns la vârsta de 22 de ani, acolo unde este înca în regulă să mă întrebi ce vârstă am. Sunt din Bucureşti şi am terminat Ştiinţe Politice la SNSPA în 2010, iar anul ăsta Dreptul la Universitatea din Bucureşti. Sper să vină cât de curând un update cu “ce lucrez”, pentru că abia ieri m-am despărţit de statutul de student.

2. Cât de mult îţi ocupi timpul liber cu board games?

Nu am foarte mult timp liber pe cât aş vrea. Uneori joc online, Carcassonne sau Catan, dar asta în câteva reprize de câte 10-15min. Sâmbătă seara era rezervată pentru Game on, un eveniment de pe Couchsurfing la care mă duc cu mare drag. Pe lângă relaxarea jocului, apreciez compania şi oamenii pe care îi cunosc. Ca să dau un răspuns cert, cu siguranţă mă joc 4 ore pe săptămână.

3. Când ai jucat prima dată Carcassonne?

Carcassonne mi-a fost explicat de nişte prieteni foarte dragi acum mai bine de un an. Îmi aduc aminte că ei jucau foarte intens acest joc şi m-a prins imediat şi pe mine.

4. Cât de mult ai jucat Carcassonne până acum?

Greu de estimat. Am început cu jocuri mai lungi, de 30-40 de minute, ca acum să reuşesc, în funcţie de adversar, un timp de 8-10 minute. Tot timpul acesta înmulţit cu multe jocuri probabil ar cumula câteva zile, dacă nu chiar săptămâni.

5. Împărtăşeşte-ne strategia ta preferată la Carcassonne.

Am să mă limitez la baza de Carcassonne, deşi eu joc cu extensii care îţi permit strategii mai elaborate. Dacă joc doar cu baza, atunci caut să nu fiu distructivă şi să nu blochez adversarul cu piese care nu se găsesc în bază, deşi aproape inevitabil cineva rămâne blocat, mă asigur ca acel cineva să nu fiu eu. Strategia este una de cooperare. Dacă reuşesc să cumulez punctele pieselor trase de adversari prin alăturarea la drumul sau castelul lor, atunci eu voi strânge puncte din mai multe părţi în defavoarea fiecărui adversar cu care am cooperat individual.

6. Ce alte jocuri mai ai?

Îmi place să joc Catan, pe care îl am. Shadows over Camelot este un joc primit în coproprietate, care a rămas la mine, dar pe care nu l-am învăţat. Am primit trei jocuri noi după isprava de miercuri, pe care aştept să le învăţ după licenţă. Last but not least, am şah, probabil îl are toată lumea pe telefon, dar plăcerea de a muta piese sculptate este mult mai mare.

7. Care este jocul tău preferat?

Carcassonne, dar cu extensii, cu cel puţin trei extensii. Jocul meu de Carcassonne cumulează 103 piese în loc de 72, fără să adaug alte reguli. Având mai multe opţiuni te poţi bucura de strategia jocului.

8. Cât de dificil ţi-a fost să îi baţi pe toţi concurenţii cu care te-ai întâlnit la cele 4 mese din concurs?

A fost o onoare să joc mereu cu cei care caştigau la celelalte mese. Pot spune că mi-a fost dificil să mă încadrez în numărul mic de piese care îţi revin într-un joc de 4, numai baza. Ba chiar la două din cele patru jocuri mi-a picat singura piesă plină de castel, şi ironic, de fiecare dată nu am putut să o ataşez unui castel de-al meu, pierzând nu numai runda mea ci şi punctele aferente, dar am ataşat-o unui castel care urma să se închidă cu o singură piesă şi după mutarea mea nu s-a mai închis. Am fost un om rău, recunosc.


9. Te-ai bucurat până acum de premii? Ai reuşit să joci ceva din jocurile primite?

Trofeul mă bucură de fiecare dată când îl văd. Jocurile urmează să le descopăr dupa ce dau licenţa, sunt unele lucruri cu prioritate la învăţat şi din păcate nu ştiu niciunul din jocurile primite. Sticla de whisky aşteaptă o petrecere, iar eu aştept să fiu însoţită la cina pentru doi... Sper să nu aştept mult, pentru că expiră într-o lună.

10. Ai mai participat la vreo competiţie de board games?

Da, cu puţin timp în urmă, pe 22 mai, în Diverta. Atunci am câştigat primul concurs de boardgame, primul la care participasem, de data asta jucând Catan.
Sper să vină un şir lung de concursuri, şi asta nu numai pentru clasament şi competiţie, ci pentru că la astfel de evenimente cunosc oameni de acelaşi fel cu mine, şansele să ne împrietenim fiind foarte mari.

Vă mulţumesc,
şi aştept să ne vedem la joacă

Cu drag,
Ioana


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu