Un sistem pentru a limita numărul de acțiuni pe care un jucător le are pe tură este cel al punctelor de acțiune. Este un sistem foarte simplu în care jucătorii au un număr de acțiuni (numite și puncte de acțiune) pe care le pot folosi în diverse feluri într-o tură. Acest sistem are marele avantaj că oferă flexibilitate asupra modului în care se desfășoară tura unui jucător făcând jocul mai variat și mai antrenant.
O serie importantă de jocuri folosește acest sistem pentru a limita numărul de acțiuni per tură, cel mai bun exemplul fiind foarte-cunoscutul Pandemic. În Pandemic, jucătorii au 4 puncte de acțiune pe care le pot aloca unui număr de 8 acțiuni diferite de câte ori vor (adică pot face de 4 ori aceeași acțiune). De exemplu, un jucător se poate mișca între 2 orașe situate la 2 puncte distanță, poate distruge un cub de infecție și apoi poate construi o stație de cercetare, totul în aceeași tură.
- Through the Ages: A Story of Civilization - considerat cel mai bun joc de civilizație din istorie, jocul lui Vlaada Chvatil folosește acest mecanism pentru a stabili câte puncte de acțiune au jucătorii, în funcție de deciziile pe care le iau în privința sistemului de guvernare.
- Earth Reborn - un joc de conflict deschis tactic foarte rapid, care folosește acest mecanism pentru a stabili o serie de acțiuni ce se folosesc într-o tură.
- Chaos in the Old World - un joc atipic deoarece pune jucătorii în pielea unor zei, folosește acest sistem pentru a hotărî câte acțiuni poate face fiecare zeu într-o tură.
- Tikal - Un joc de explorare a junglei din America Centrală. Fiecare jucător are un 10 puncte de acțiune pe care le poate folosi într-o tură. Acțiunile folosesc un număr diferit de puncte.
- Torres - Un joc foarte interesant despre construcția de castele. Folosește acest mecanism într-un mod similar cu Tikal.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu