Inaugurăm azi o nouă rubrică pe site-ul nostru. Vrem să vă dăm o alternativă și pentru momentele alea în care nu aveți spațiu să desfășurați un joc de societate elaborat, dar totuși aveți suficient timp mort pe care vreți să îl însuflețiți cu prietenii voștri. Iată deci o serie despre jocuri de jucat în mașină sau la coadă la film.
Contact este un joc pe care îl jucam foarte des în liceu. Nu am reușit să aflu sub ce alte nume e posibil să îl știți, dar este un joc care ne-a făcut să ne simțim bine înainte să știm despre Puerto Rico și alte lucruri complicate. Pentru el nu aveți nevoie de nimic fizic, doar de un număr de minim 3 jucători (deși recomandabil ar fi între 4 și 8, aș zice eu).
În fiecare tură, un jucător ia rolul de „povestitor”, scopul lui fiind să se gândească la un cuvânt. Ideal ar fi să nu fie un cuvânt foarte facil de ghicit. „Povestitorul” trebuie să le comunice celorlalți jucători prima literă a acestui cuvânt. Din acel moment, ceilalți jucători vor juca în echipă. Ei vor încerca să își dea indicii unul altuia despre niște cuvinte care încep cu litera (literele) pe care le știu deja din cuvântul „povestitorului”. Indiciile nu trebuie să fie nici ele prea evidente, pentru că „povestitorul” poate oricând să blocheze indiciul dacă ghicește la ce cuvânt s-a referit cel care l-a dat.
Dacă un jucător se prinde de indiciul dat de un altul, va trebui să spună CONTACT, vor numără împreună înapoi de la 5 și vor spune simultan cuvântul pentru care s-a dat indiciul. Tot acest procedeu se folosește pentru ca jucătorii să nu aibă ocazia să schimbe cuvintele la care s-au gândit. În fine, dacă cei doi rostesc același cuvânt, iar „povestitorul” nu intervine între timp, acesta din urmă este obligat să rostească următoarea literă din cuvântul lui, pentru a forma prefixul cu care vor începe și cuvintele date ca indicii.
Exemplu: „Povestitorul” se gândește la cuvântul „macara” și le oferă celorlalți jucători litera M, ca prima literă a cuvântului. Jucătorii încep să se gândească la alte cuvinte cu M, până când unul dintre ei vine cu un indiciu, cum ar fi „ia 5 cărți!”. Dacă alt jucător se prinde la ce s-a referit cel cu indiciul, va spune CONTACT, va număr înapoi de la 5 și vor zice amândoi cuvântul „macao”, la care s-a gândit și cel cu indiciul. „Povestitorul” putea oricând să spună cuvântul, dacă s-ar fi prins. În acest moment, „povestitorul” va da următoarea literă, A, iar jocul va continua de la prefixul MA-.
Alte reguli:
- Dacă niciun jucător nu înțelege indiciul altuia, indiciul este ignorat și se trece mai departe.
- Dacă jucătorii rostesc cuvântul „povestitorului”, acesta din urmă va trebui să se recunoască înfrânt.
- Dacă „povestitorul” ghicește cuvântul pentru care se dă un indiciu, el nu mai poate fi folosit de către jucători pentru alt indiciu.
De ce să jucați Contact?
Pentru că este un joc amuzant care necesită un vocabular destul de dezvoltat pentru a-l stăpâni. Din acest punct de vedere, nu este recomandabil cu persoane cu cunoștințe diferite de vocabular, problemă pe care o puteți întâlni și la Mimă. Este un joc relaxant, dar care te distrează și îți pune creierul la contribuție.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu