joi, 29 decembrie 2011

Ce jocuri să iei cu tine de Revelion?

Se apropie „cumpăna dintre ani” (nu, nu sunt Marina Almășan) și cum probabil majoritatea veți fi alături de prieteni pe la vreo petrecere, presupun că v-ați gândi că, cine știe, poate ar merge jucate și niște jocuri în momentele în care dansul v-a extenuat. Stați liniștiți, am luat în calcul și numeroasele grade alcoolice care vor pluti atât în aer cât și în sângele vostru, așa că nu vă voi propune decât niște jocuri ușurele care se pot juca în cât mai mulți.

Aici v-am oferit 2 opțiuni cam din aceeași sferă, primul fiind jocul ăla cu vârcolacii pe care îl joacă toată lumea. Este un joc pentru între 8 și 18 jucători în care fiecare jucător are un rol și un anumit țel. Pe măsură ce trec turele și oamenii își joacă mai bine sau mai rău rolurile, ceilalți își dau cu presupusul ce rol are fiecare și se votează eliminarea unuia care se crede că este vârcolac. 

Pe de altă parte, cea de-a doua variantă, este un joc mai dificil pentru că are până la 30 și ceva de roluri diferite, fiind posibil să fie jucat de maximum 68 de jucători. Ambele jocuri sunt bune în orice fel de grup.

Dixit Odyssey (115 RON)
Cea mai nouă apariție din iubita serie Dixit este un joc care poate fi jucat în 3-12 jucători. Este o experiență ușurică, dar foarte amuzantă de comunicare și înțelegere a unor indicii. Jucat cu cărți pictate foarte artistic, cel mai nou Dixit poate fi jucat și în echipe, incluzând și alte reguli noi. Excelent mai ales pentru grupurile de fete.

Ricochet Robots (90 RON)
Un joc foarte interesant de memorie care susține, teoretic, oricâți jucători (bine, de la un număr încolo, nu mai e loc la masă). Jucătorii trebuie să deseneze în gând traseele unor roboței care se lovesc de diverse margini de harta sau de alți roboței pentru a ajunge la un anume punct. Un joc care nu prea merge cu alcool la bord, însă.

Saboteur (35 RON) sau Saboteur 2 (85 RON)
Două jocuri despre explorare și trădare în lumea întunecată a piticilor mineri. Dacă nu v-am atras atenția cu descrierea de trailer, atunci trebuie să vă spun că primul joc din serie poate fi jucat în maxim 10 jucători, fiind un joc de cărți bazat tot pe roluri - jucătorii sunt fie mineri, fie sabotori, toți în căutarea pepitei de aur.

Cel de-al doilea joc este noua reimplementare a primului, care îl și conține, poate fi jucat în maxim 12 jucători și include roluri, acțiuni și noi cărți de tuneluri. În plus, poate fi jucat și în 2 echipe, făcându-l un joc semnificativ mai complex decât primul.

The Resistance (80 RON)
Inspirat după Werewolves, jocul The Resistance nu are eliminare de jucători, lucru care sigur i-ar bucura pe mulți jucători de Werewolves. Jucătorii sunt împărțiți aici în 2 tabere, operativii și spionii, și trebuie să ducă la îndeplinire misiuni împotriva Imperiului. Jocul se bazează pe ideea că spionii nu pot sabota misiunile una după alta, pentru că s-ar da de gol. Un joc care se poate între 5 și 10 jucători și durează 30 de minute. Are ceva complexitate, deci nu terminați chiar toate sticlele înainte de a vă apuca de el.

Un joc apreciat de foarte mulți români, bătrânul Activity îmbină elemente ca mima, desenul sau descrierea verbală pentru a face jucătorii să ghicească anumite expresii și a înainta pe tablă. Se poate juca în maxim 16 jucători și are marele avantaj de a fi amuzant și cu oameni beți.

6 comentarii:

  1. Eii, cum ce jocuri? Un Martin Wallace, doua MW, trei MW, patru MW ... (pe care o sa le joc singur probabil :)) )

    RăspundețiȘtergere
  2. Musai sa facem un set de reguli pentru Brass solo. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Acuma eu n-am făcut recomandări pentru revelionu' board gamerilor, că era și greu, ci m-am limitat și eu la ce ar juca oamenii mai pământeni, nu ca noi :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Mda, tocmai m-am lovit de problema asta si eu. Trebuie sa merg la un revelion cu aprox 10 persoane (probabil mai multi) toti relativ noi pentru jocuri. Bineinteles ca mi-a revenit sarcina de a aduce cateva jocuri la petrecere, asa ca am facut si eu o lista. In plus fata de cele pe care sunt mentionate deja pe lista mea mai sunt si urmatoarele: Buzz It, Identik, Citadels, Bang si Jenga.

    adrim

    RăspundețiȘtergere
  5. Da, adrim, sunt variante foarte bune și astea. Însă în afară de Identik, nu prea le-am băgat în seamă că am căutat să se poată juca până la măcar 10 oameni. Adevărul e că Identik ar fi superamuzant undeva pe la 4 dimineața de Revelion :)

    Distracție plăcută!

    RăspundețiȘtergere
  6. @djdano: http://www.boardgamegeek.com/thread/278658/brass-solo-variant :D
    In plus, exista harti solo pentru Steam.

    @Alex: Am luat si jocuri pentru "pamanteni" (pe care, in secret, sper sa le jucam cat mai putin :D)

    RăspundețiȘtergere