Cu acest post am să încep să diversific aria denumită de mine „Jocurile fără profesor” cu altceva decât mecanismele de joc. De această dată am să vă zic câte ceva despre unul dintre tipurile cele mai recente - și la modă - de jocuri, cel denumit Living Card Games.
Living Card Games sunt, în primul rând jocuri de cărți. Ele sunt o categorie de jocuri ce își are originile în Collectible Card Games, adică joculețele alea pentru colecționari în care trebuia să îți cumperi boostere peste boostere și să ai casa plină de dubluri ca să îți formezi un pachet de joc ca lumea, din care Magic: The Gathering ar fi cel mai bun exemplu. Ei bine, era acestora din urmă a apus, iar producătorii au căutat variante ca să îi satisfacă pe pasionații de deschis pachete cu „ceva nou” din același joc, dar care erau totuși frustrați că acel ceva se dovedea a fi dublură. Și așa s-au născut Living Card Games.
În LCG-uri trebuie inițial să îți cumperi jocul de bază care conține tot ce îți trebuie ca să ai o experiență de joc foarte bună din start (spre deosebire de CCG-uri). Dar LCG-urile nu sunt făcute pentru cei care se opresc la jocul de bază astfel că producătorii scot la intervale de obicei fixate - o lună, spre exemplu - pachete cu cărți noi, tot timpul aceleași în pachetele cu același nume. Astfel că jocul nu mai e unul de competiție - care strânge cele mai tari cărți - ci te invită să-i descoperi relaxat, dacă dorești, noile caracteristici.
Cele mai cunoscute Living Card Games sunt A Game of Thrones, Warhammer: Invasion sau Call of Cthulhu: The Card Game.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu