joi, 22 septembrie 2011

Jocurile fără profesor - Mecanismele de joc - Mișcarea din punctul A în punctul B

Mișcarea de la punctul A la punctul B, un mecanism peste care am sărit până acum în seria noastră informativă presupune existența unei table de joc cu o țesătură de noduri legate între ele prin conexiuni orientate sau neorientate. Mișcarea pe acea tablă se face de la un nod la altul, cu condiția să existe o linie de legătură între cele 2 noduri.

Ca să vă faceți o idee mai clară, cea mai uzuală utilizare a acestui mecanism este pe o hartă cu orașe legate între ele prin conexiuni de transport, autostrăzi, spre exemplu. Pentru a ajunge din punctul A (București) în punctul B (Ploiești), e nevoie de o singură mișcare. Dar pentru a ajunge din același punct A într-un punct cu care nu are legătură directă (Brașov), va trebui să efectuăm mișcări prin toate nodurile dintre cele 2 puncte.


Mișcarea este așadar restricționată de existența unei conexiuni între punctul de plecare și cel de sosire, în caz contrar neputându-se efectua. Spre deosebire de alte modalități de împărțire a hărții sau alte mecanisme care vizează mișcarea pe hartă, acest mecanism restricționează mișcarea pe baza liniilor de conexiune, ceea ce poate produce strategii interesante.

Jocuri care folosesc acest mecanism:
  • Pandemic - unul dintre cele mai jucate jocuri cooperative, un adevărat clasic al acestui segment, are desenată harta lumii pe care sunt așezate câteva dintre cele mai mari orașe, conectate prin diverse linii de conexiune. Pentru un review complet, aici pe blog.
  • Arkham Horror - un alt joc cooperativ extrem de jucat, care introduce jucătorii în lumea din Call of Cthulhu, folosește acest mecanism pentru mișcarea în orașul Arkham.
  • Paths of Glory, un joc care recrează Primul Război Mondial, Europa fiind redată la un nivel extrem de detaliat, mecanismul de mișcare din punctul A în punctul B fiind crucial pentru așezarea trupelor între orașele parte din conflict.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu