vineri, 14 octombrie 2011

Mințile din spatele jocurilor - Uwe Rosenberg

În caz că nu v-am anunțat până acum, unul dintre jocurile noastre preferate este cunoscutul Agricola. Apărut în 2007, jocul a reușit să spargă orice predicții și să detroneze în topul BGG pe bătrânul Puerto Rico. Între timp, lucrurile s-au mai schimbat, cei 2 au făcut câteva schimburi de locuri și a câștigat un al treilea, dar despre asta în altă poveste. Ce vreau să vă spun este că nu putea lipsi un articol despre designerul acestui joc superb și a altuia din top 10 BGG, germanul Uwe Rosenberg.


Uwe Rosenberg este un designer cam de filiația lui Reiner Knizia, în sensul că a urmat același traseu ca și el. Munca de designer a început să se lipească de el din studenție când a creat mai multe jocuri, editura Amigo publicându-i jocul de cărți Bohnanza, un joc care a prins foarte bine în Germania și apoi în întreaga lume. În fine, pasiunea lui a devenit o meserie mai ales că are tot studii în matematică, ca și Knizia. În 2000 și-a lansat propria editură de jocuri, Lookout Games, la care a publicat mai întâi expansiuni pentru jocul care l-a făcut cunoscut.


Rosenberg s-a concentrat inițial pe jocuri ușurele, de petrecere sau de familie, ca Mamma Mia!, și a avut succese moderate cu jocuri mai complexe ca Babel. Din 2005 însă, Uwe a întors puțin foaia și a început să se concentreze pe jocuri strategice mai dificile, primul său astfel de produs fiind cel despre care v-am vorbit în introducere. A reușit să rupă gura târgului cu Agricola, lansat în 2007, un joc care a primit ulterior o expansiune și o pleiadă de pachete de cărți din ediții din cele mai diverse.


Succesul cu Agricola însă nu l-a făcut să uite de primele lui pasiuni, jocurile de buzunar, continuând până în ziua de astăzi lunga serie Bohnanza și publicând și alte jocuri micuțe. Însă l-a făcut un designer complet, care abordează un spectru larg de jocuri, odată cu lansarea lui Le Havre, în 2008, un joc similar cu Agricola, în sensul centrării pe mecanismul de plasare de lucrători, dar care a atras un alt public, cei care nu au reușit să se împace cu tema neobișnuită a celui dintâi. Lansarea jocului At the Gates of Loyang în 2010 a însemnat completarea Trilogiei Recoltei (Agricola - Le Havre - At the Gates of Loyang) pentru Uwe Rosenberg.


Cele mai importante jocuri lansate de Uwe Rosenberg:
  • Bohnanza, un joc de cărți cu și despre boabe de fasole.
  • Agricola, un joc care pune în mâinile jucătorilor frâiele unei familii agrare din timpuri medievale.
  • Le Havre, un joc despre dezvoltarea comerțului în timpul Epocii Industriale.
  • Merkator, un joc interesant despre revenirea Hamburgului după Războiul de 30 de ani.
  • Babel, un joc pentru 2 jucători care se luptă pentru a dezolta o civilizație cât mai înfloritoare și a construi un templu în Antichitate.
  • At the Gates of Loyang, tot un joc despre comerț cu produse agricole.

Cel mai așteptat joc al lui Uwe Rosenberg este Ora et Labora, care va fi lansat la Essen 2011, un joc în care fiecare jucător va fi starețul unei mănăstiri medievale pe care va trebui să o administreze cumpărând pământuri și construind diverse edificii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu