marți, 20 martie 2012

Review Summoner Wars: Master Set (de Paul Vîlcu)

Acest review participă la concursul „Ce tot jucăm de 1 an?” organizat de Taraba de Jocuri și Ce Jucăm? Același autor a realizat și un video review pentru același joc, pe care îl puteți vedea mai jos.

Jocurile de cărţi întotdeauna au ocupat o mare parte din lumea BoardGames, unele fiind foarte apreciate şi de success ,vezi Dominion, altele care au încercat să atingă succesul acestuia gen Thunderstone şi multe altele care se bazează pe univers, menite să atragă o anumită grupă de jucători unde menţionăm Warhammer Invasion şi Magic the Gathering care au un număr impresionant de extensii. 


Pe o piaţa de fantasy games deja aglomerată apare un nou concurrent Summoner Wars, care impresionează prin idea noua de abordare a jocului şi anume folosirea unei planşe de poziţionare a trupelor. Iar dacă această planşă în versiunile anteriore era una slabă calitativ, cei de la Plaid Hat Games au facut un Master Set de toată frumuseţea pentru a remedia orice greşeală a trecutului. 

CONŢINUT

În cutia de joc există 6 seturi de cărţi, fiecare reprezentând o armată diferită faţă de cealaltă: 
  • Swamp Orcs – Orci feroci, cei fără milă, cu un twist, au posibilitatea de a împotmolii pe oricine cu abilităţile lor. 
  • Deep Dwarves – Dwarfii adâncurilor, care sunt specializaţi pe magia pământului. 
  • Sand Goblins – Maeştri atacurilor HIT&RUN, ei vor câştiga prin viclenie. 
  • Vargath – Goatfolk care stăpânesc puterea fulgerelor. 
  • Benders – Unde puterea brută face loc pentru trucurile minţii, ei sunt maestrii decepţiei şi iţi vor întoarce propriile trupe împotriva ta. 
  • Shadow Elves – Umbrele din pădure care ataca fără să fie văzute. 

  • Un set de Zaruri pentru rezolvarea conflictelor. 
  • Wound markers pentru evidenţierea loviturilor pe unităţi. 
  • Şi tabla de joc: 

Mecanica jocului

Ce îl scoate în evidenţa ? După cum spuneam la început într-o piaţa aglomerată trebuie să ai ceva unicat pentru a-ţi asigura un fan base, iar la Summoner wars acela se regăseşte în accentul tactic al jocului care se învârte în jurul tablei de joc.


Aceasta este împărţită în 2 bucăţi, câte una pentru fiecare jucător, împărţită la rândul ei în 2 părţi mari: câmpul de luptă şi partea administrativă. 

Partea administrativă conţine 3 spaţii dedicate : Draw– Magic– Discard 

Câmpul de lupta este o zona împărţită în pătrăţele de mărimea cărţilor. 

Mecanica jocului e simpla, îţi alegi o armată, după care pe baza selecţiei îţi poziţionezi trupele pe planşă, se amestecă restul cărţilor şi începe războiul. Obiectivul jocului e omorârea unităţii SUMMONER, care se aseamănă unui rege din şa; odată omorâtă această unitate jocul se termină. Complexitatea este oferită de diferitele armate şi multitudinea de abilităţi pe care acelea le posedă, de asemenea şi de stilul fiecărui jucător. În funcţie de acel still poti să ataci head-on tot şi să descoperi că într-un moment de neatenţie inamicul s-a infiltrat lângă summonerul tău şi te omoară, sau poţi să foloseşti o tactică “turtle” şi să îţi aperi cu vehemenţă summonerul doar să te trezeşti că inamicul a convertit unităţile de lângă tine şi într-o fracţiune toţi te vor ataca.


Acest aspect e unul foarte plăcut, şi dă adâncime jocului, faţă de celelalte jocuri în care îţi aranjezi doar ce ai în mână şi joci acele cărţi, aici trebuie luat în considerare şi poziţionarea, mişcarea unităţilor, atât ale tale cât şi ale inamicului. 

Fiecare rând se desfăşoară în 6 paşi uşori şi anume: 
  1. iei cărţi
  2. scoţi unităţi noi pe terenul de luptă
  3. joci abilităţi speciale (dacă ai carte)
  4. mişti unităţile pe câmpul de luptă
  5. ataci unităţile (unde e posibil)
  6. construieşti magie 
În concluzie, este un joc uşor de învăţat, care oferă multă tacticaă în spatele cărţilor pe care le ai. Este un joc antrenant care te va stimula să gândeşti întotdeauna cu 1 pas înainte, asemănător şahului, unde cea mai bună tactică e să faci următorii 3 paşi în avans şi apoi revi la ce decizie vrei să iei. Din păcate acesta este şi un dezavantaj la joc, unele partide pot să continue şi peste 2 ore, iar dacă cineva este nou in joc, familiarizarea lui cu noile unităţi poate duce la un joc într-un ritm lent. 

Impresii 

Durată: 30 de minute. 

Durata variază foarte mult pentru că depinde mult cât de bine stiu jucători armata aleasă şi abilităţile lor. Am avut un joc care a durat cam 120 minute în care ambii eram fortificaţi după ziduri de apărare şi ne foloseam de tactica “turtle” pentru a nu ne pune summonerul în pericol. 

Importanţa factorului „noroc”: mică. 

Este un joc în care daca îţi cunoşti armata ai un atu, mai ales la început de joc cănd alegi al doilea şi poţi lua un counter. Acest fapt este diminuat de rezolvarea confictelor care se execută cu zaruri (1,2 ai dat miss , 3,4,5,6 este hit) iar dacă ai ghinion să dai miss la un killing blow, te poate costa un joc. 

Temă: 7/10. 
Implementarea temei este una binecunoscută şi anume Fantasy, cu orci, elfi, dwarfi, undeazi şi o sumedenie de alte trupe care pot fi adăugate ulterior. Ca şi iubitor de jocuri fantasy nu poate decat sa mă încânte când văd noi genuri de Orci si Elfi, dar aceste genuri poate nu îi încântă pe alţii care ar spune ca piaţa este deja suprasaturată. 

Componente: 9/10. 
Cărțile sunt de o calitate ridicată, manualul este scurt şi la obiect şi nu lasă puncte unde ar putea apărea confuzii. Cutia şi mai ales interiorul ei, unde toate cărțile au un loc special şi loc suplimentar pentru noi adiţii, este bine gândită, iar tabla de joc are un glossy look care îl păzeşte de orice accident cu apa vărsată. 

Accesibilitate: 8/10. 
Este foarte ușor să înveți Summoner Wars, regulile de bază sunt scurte şi uşor de înţeles, singura problema e când se joaca cu o noua armată şi ai nevoie de timp pentru a te familiariza cu aceasta. 

Scalabilitate: 7/10. 
Deşi pe cutie scrie număr de jucători 2 sau 4 trebuie să ştiţi ca nu este în totalitate corect. Jocul vine doar cu o tablă, ceea ce te limitează la 2 jucători, posibilitatea de a juca în 4 se poate doar cu încă o tablă, fie din jocurile starter fie din achiziţionarea încă unui master set. Ceea ce este puţin dezamăgitor, pentru că publisherul putea să adauge în cutie încă o tabla măcar de hârtie, pentru a evita orice confuzie. 

Rejucabilitate: 9/10. 
Numărul mare de cărţi şi multe armate care continuă să apară ca expansions, ajută mult ca acest joc să fie o experienţa nouă de fiecare dată cănd îl jucaţi. 

Concluzie: 8/10 

Summoner Wars este un joc de tactică foarte plăcut, care sunt sigur că va fi pe gustul oricărui iubitor de card games care vrea “puţin” mai mult decât un deck building şi speranţa de a pica o carte mai bună. Elementele de noroc/strategie sunt foarte bine echilibrate ceea ce face castigarea unui joc să fie foarte plăcută. Îl recomand cu drag tuturor iubitorilor de fantasy card games.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu