Întotdeauna am fost un fan al filmelor cu zombii. Nu mă interesează prea tare că tematica e neverosimilă sau că publicul țintă e mai degrabă imatur, ci mi-a plăcut întotdeauna componenta de supraviețuire a acestor filme. Psihologia grupurilor de oameni care se luptă să trăiască în ciuda hoardelor de „nemorți” înfometați mi s-a părut mereu extrem de palpitantă. Și mi-e foarte clar că nu sunt singur, după ce au existat atâtea filme devorate (sic!) de pasionați, jocuri video și, în cazul de față jocuri de societate.
Tema invaziei de zombii a fost adoptată de multe jocuri, existând un număr semnificativ de jocuri centrate pe supraviețuirea unui grup mic de oameni în această situație. Cel mai cunoscut este Last Night on Earth: The Zombie Game, un joc destul de popular și în România. Altele nu au avut așa mare succes, dar au fost câteva interesante ca Mall of Horror sau Eaten by Zombies!.
Jocul Dark Darker Darkest este un design la care s-a lucrat în ultimii 4 ani, dar care, întrucât căile publicării de jocuri sunt încurcate, nu a reușit să aibă o formă finală până astăzi. De fapt, nici la momentul la care sunt publicate aceste rânduri, jocul nu are un distribuitor anunțat, doar că designerul pare sigur pe faptul că va apărea în 2012. Probabil că este asigurat și noua lui faimă, jocul despre care vă vorbesc astăzi fiind printre primele lui design-uri, deci un risc pe care multe edituri n-au vrut să și le asume.
Fie ce-o fi, eu mă simt obligat să vă anunț despre acest joc care sună foarte promițător. Designerul lui este belgianul David Ausloos, care se poate lăuda până acum cu 2 jocuri publicate, Get Nuts, un joc cu o abordare ușurică, și un joc care a reușit să rupă o parte din gura târgului la Essen 2011, Panic Station, un joc cooperativ cu element de trădare care se laudă cu rapiditatea lui și care a atras mulți jucători. (Despre Panic Station ați putut citi acum o lună la noi pe site un review, aici).
Dark Darker Darkest este un joc tipic de zombie-survival adică un joc cooperativ, în care jucătorii sunt obligați să conlucreze pentru a supraviețui combinat cu un joc tactic de luptă. Designerul a menționat clar că moartea personajelor îi va pândi peste tot, ceea ce va stimula cu siguranță jocul în echipă. Tematic, jucătorii sunt prinși în casa unui doctor nebun care a experimentat și a reușit să creeze un antidot pentru virusul care îi transformă pe oameni în zombii. Jucătorii au ca scop să pună mâna pe ser, ceea ce va însemna, desigur să supraviețuiască tuturor capcanelor ce apar în casa doctorului.
Ca mecanisme de joc, designerul se laudă cu modul în care așezarea pe hartă și formarea de unități influențează rezultatul luptelor cu monștrii de tot felul pe care ni-i plantează jocul. Mișcările monștrilor vor fi realizate pe bază de reacții, deci vor depinde de mișcările jucătorilor, de aici componenta tactică a jocului, aparent destul de pronunțată. Pe de altă parte, jocul are o importantă componentă de explorare, serul fiind apărat de un sistem de securitate pe care jucătorii vor trebui să îl învingă cu ajutorul frânturilor de cod pe care le adună din casa doctorului.
De ce să fiți interesați de acest titlu? Pentru că pare să fie primul joc de proporții mari cu zombii, designerul estimându-l cam la 2 ore. Ca să faceți o legătură superficială, l-aș numi un Mansions of Madness cu zombii. De ce proporții epice? Păi, avem următoarele aspecte:
- Tablă modulară pentru ca fiecare joc să aibă o altă desfășurare;
- Managementul resurselor este foarte important, aici obiectele găsite prin casă fiind cruciale pentru a deschide anumite uși încuiate;
- Mici incendii izbucnesc pe ici-colo, în casă, incendii care vor trebui stinse de jucători, pentru a nu le distruge rute către finalul jocului;
- O componentă stealth, care presupune abilitatea personajelor de a se furișa pe lângă monștrii adormiți.
- Luptele tactice se bazează pe un sistem de icoane pentru rapiditate, iar designerul ne promite că vom putea ținti anumite părți ale trupurilor adversarilor atunci când vrem să îi lovim pentru diferite efecte.
- Finalul epic este un alt aspect cu care designerul se laudă, pentru că va fi o luptă diferită de celelalte din punct de vedere al mecanismelor, fiind posibili unul din cei 4 boși de final, tot pentru rejucabilitate.
Alte surse: interviu cu designerul, aici.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu