miercuri, 30 martie 2011

Jocurile fără profesor - Mecanismele de joc - Worker Placement

Am să încep prin această postare seria de explicare a diverselor mecanisme de joc. De ce am început cu plasarea muncitorilor (worker placement)? Pentru că este unul dintre mecanismele mele favorite, fiind principalul mecanism întâlnit la unul dintre jocurile mele preferate, Agricola.

Ce înseamnă plasarea muncitorilor? Presupune existența mai multor agenți (fermieri, în cazul Agricola), la dispoziția jucătorului pentru a fi alocați pe unul dintre spațiile de joc unde sunt dispuse resursele. Aceste resurse ajung la jucător după plasarea muncitorilor, de cele mai multe ori accesul celorlalți jucători la acel spațiu de resurse fiind blocat.

În cazul Agricola, fiecare spațiu de resurse are doar un singur loc, pentru un singur muncitor. În altele, cum ar fi în Stone Age, la fiecare resursă există spații pentru mai mulți muncitori, în acest fel resursa fiind disponibilă mai multora dintre jucători.

Strategiile ce rezidă în acest mecanism sunt ușor de dedus: jucătorul își va alege resursele care îi trebuie, dar se va gândi și cum îi poate încurca mai mult pe ceilalți jucători, furându-le resursele necesare lor.

Cele mai cunoscute jocuri care se bazează pe acest mecanism sunt: Agricola, Le Havre, Caylus, Stone Age, Dungeon Lords sau The Pillars of the Earth.

Un comentariu: