miercuri, 31 octombrie 2012

Jocuri pentru copii - Fleeced!

Jocul din acest review ne-a fost oferit spre testare de către Lex Hobby Store.

Așa cum vă spuneam și cu altă ocazie, am ochii foarte atenți la jocuri inteligente pentru copii pentru că o să-i am și eu la un moment dat pe ai mei și întrucât cred că educația celor mici ar trebui să se facă în primul rând prin joacă. Cel mai proaspăt astfel de joc pe care am pus mâna este Fleeced!, un joc pentru copii ceva mai mari, dar care prin tematică și componente se adresează în primul rând piticilor.


Dacă experiența cu Găinușa buclucașă a fost remarcabilă, am deschis cutia acestui nou joc cu așteptarea unui joc simplu și vizual atractiv și cu siguranță am găsit ceva care să-mi încânte ochii imediat (mai multe poze, aici). Fleeced! este un joc despre strângerea unor oi rătăcite construit de același om din spatele desenelor animate stop motion Wallace & Gromit, care te pune în pielea celor mai cunoscute personaje din renumitele desene. Adică poți juca drept Wallace, câinele Gromit ori oaia Sven.

Cum se joacă?
Așa cum vă spuneam mai sus, în Fleeced! trebuie să strângi niște oi rătăcite prin oraș și ascunse în diverse edificii aflate în centru (primărie, poștă, biserică etc.). Pentru asta te vei plimba pe hartă cu personajul ales de tine dând cu zarul și mișcându-te respectivul număr de pătrățele. Dacă pici pe un pătrat pe care e desenat o bucată de brânză, vei primi o carte care îți dă diverse beneficii.


Scopul jocului este, mai întâi, de a afla în ce edificii s-au ascuns oile (folosind cheile descoperite în pachetul de cărți) și apoi de a le strânge pe toate și a le duce la locul de unde ai început jocul. Pentru asta, jucătorii trebuie să le mâne, suflând în fluier și mișcându-se un număr de căsuțe, oile urmându-l îndeaproape.

Plusuri și minusuri
+ Jocul arată foarte frumos. Ca să atragi copiii, cred că e absolut necesar să produci un joc colorat și simpatic, iar Fleeced! este exact asta. Pozele de aici cred că spun mai multe decât pot eu în cuvinte.
+ Interacțiunea între jucători este destul de mare, fiind o idee bună deseori să te duci și să furi oile mânate până atunci de alt jucător.
+ Are multe reguli simpatice, cum ar fi aceea că pentru a putea mâna oile, jucătorii trebuie să sufle mai întâi în fluierele de plastic din cutie, altfel oile nu îl vor urma. Dar stați liniștiți, părinți, designerul s-a gândit la toate și fluieratul în afara turei este strict interzis și chiar penalizat.

- Durează puțin cam mult, durata fiind variabilă (între 1 și 2 ore), astfel că un copil care nu se distrează prea tare de la început, se va plictisi cu siguranță în răstimp.

Concluzie
Fleeced! este o variantă bună, dacă copiii dvs. au atins vârsta de 8 ani (menționată și pe cutie), pentru că e absolut necesar să știe să citească și să aibă și ceva noțiuni de limba engleză (cărțile din pachet au texte simple, dar suficient de lungi ca să încurce un copil neobișnuit cu cititul în engleză). Între adulți, jocul s-ar putea să fie puțin cam lipsit de substanță ca să distreze mai mult de câteva ture, dar dacă vreți să-i faceți o bucurie copilului dvs., o partidă de Fleeced! jucată în familie s-ar putea să fie una dintre cele mai distractive modalități de a vă petrece după-amiaza de duminică.

Fleeced! poate fi cumpărat de la LEX HOBBY STORE la un preț foarte tentant

2 comentarii:

  1. Da, e interesant, si eu am cumparat pentru copil The kids of carcassonne, Blokus, Uno cars, Gainusa buclucasa, Zooloretto, Jenga......si am constatat urmatoarele: Aceste jocuri de copii pe care le-am descris merg de la 5 la 8 ani foarte bine. Am vazut ca apar mai nou jocuri pentru copii unde scrie ca varsta este de la 8 sau 9 ani. Chiar nu inteleg de ce se fac si se pune accent pe jocuri de copii de la 8 ani in sus, cand de la 8 ani in sus se pot juca 80% din jocurile pentru adulti. Ce adult va cumpara un joc pentru copil de la varsta de 8 ani.....cand de la aceasta varsta se poate juca cu copilul jocurile adultilor.

    RăspundețiȘtergere
  2. În cazul Fleeced!, cred că au ales așa ca să îl facă în stilul desenelor, care nu sunt chiar pentru cei mai mici copii. Într-adevăr, la 8-9 ani poți juca orice aproape cu un copil, dar un joc ca ăsta este atractiv în primul rând prin componente, pentru că au aspect de jucării.

    RăspundețiȘtergere