marți, 12 martie 2013

Ce așteptăm? - Zombicide Season 2

Presupun că nu e o surpriză că mă entuziasmează jocul din acest titlu, dacă ați citit review-ul pe care l-am făcut jocului Zombicide. Pentru cine nu este familiarizat deloc cu de acum seria Zombicide, aflați că e vorba de niște jocuri cu zombi, evident, care s-au evidențiat printr-un număr impresionant de miniaturi, prin grafica extrem de detaliată a planșelor de joc și printr-o experiență care pune jucătorii în fața unei hoarde de nemorți, cam ca în filmele din ultimele decade.



Și ar mai fi de zis și că primul joc a ieșit în evidență prin suma absolut enormă cu care a bătut toate recordurile la capitolul board games finanțate prin portalul de crowd-funding Kickstarter, pe care a strâns aproape 800.000$.

Jocul a venit însă cu câteva bube, care au ținut mai degrabă de playtestarea precară și de, probabil, graba cu care a fost pus pe piață. Majoritatea neajunsurilor au fost însă reparate printr-un suport exemplar al echipei de producție, care a lansat atât update-uri constante pentru probleme de regulament ridicate de utilizatori, cât și scenarii noi și proaspete disponibile gratuit pe site-ul lor. Mai mult, pe site există un concurs permanent de scenarii pe care utilizatorii le pot crea în schimbul unei miniaturi, cele mai bune fiind puse la dispoziția publicului, pe site.


Cel de-al doilea sezon de Zombicide pornește tot pe Kickstarter. Între noi fie vorba, faptul că această nouă apariție este denumită „Season 2” arată destul de clar că Guillotine Games au planuri mari în privința continuării acestei serii. În fine, când zic „pornește”, vreau să zic de fapt „explodează” tot pe KS, pentru că în doar 10 zile a strâns deja peste 1.000.000$, mai având la dispoziție încă 19 zile să bată toate recordurile din prezent, ca și primul joc. Pagina de pe KS este aici.




Noul proiect este mult mai spectaculos prin faptul că introduce nu numai un joc de sine stătător, dar complet compatibil cu primul, adică Zombicide Season Two: Prison Outbreak, și o extensie, la fel, compatibilă cu ambele jocuri, Zombicide: Toxic City Mall. Să le luăm pe rând.

Prison Outbreak este, cum spuneam, un joc de sine stătător. Va fi, cu siguranță, o experiență similară cu primul joc din serie, diferența stând mai degrabă în spațiile strânse, cu celule încuiate unde pot exista tot felul de surprize. Designerii menționează că lupta va trebui abordată mai degrabă de la apropiere, tocmai din cauza naturii planșelor de joc. Nu e încă clar ce diferențe vor exista la capitolul reguli, doar că va exista un tip nou de zombi, berserkerii, imune la arme de foc.


Toxic City Mall este o extensie care recreează situații la fel de dragi iubitorilor de filme cu zombi, adică lupte cu zombi, în mall-uri. Introduce un nou tip de zombi, cele toxice, și un nou mod de joc în care harta e ocupată într-o proporție mare de un munte de gunoaie. Pe lângă toate astea, în ambele jocuri, supraviețuitorii vor avea versiuni zombi ale lor, în extensie existând inclusiv versiunile zombivor ale supraviețuitorilor din primul joc, pe care jucătorii le vor putea controla, într-un alt mod de joc.


Campania de pe Kickstarter mi se pare incredibilă, atât prin ceea ce oferă fiecare pledge, dar și prin atât de multele stretch goals la care s-a ajuns până la această sumă. Poți contribui ca să primești doar extensia, doar jocul mare, pe ambele sau toate 3 (inclusiv primul joc). Dar ce e absolut spectaculos sunt toate bonusurile aruncate în luptă de designeri până acum, de la un număr care a crescut incredibil de miniaturi noi, la zaruri diferite sau la o miniextensie cu câini (pe lângă cea cu câini zombi inclusă).


Sunt foarte entuziasmat de ce pun pe masă cei de la Guillotine Games în această campanie Kickstarter. Evident, că la nivelul la care s-a ajuns, adică la milioane de dolari, pot exista riscuri, mai ales privitoare la întârzierea livrărilor. Însă compania a mai trecut printr-o campanie de un nivel foarte mare aproape fără probleme, deci nu mă aștept să existe de această dată, mai ales că ei susțin că jocul e gata în proporție de 90%. Încă vă întrebați dacă să faceți pledge?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu