Acum puține luni făceam review unui joc simplu și foarte haios care a avut succes cu absolut oricine l-a încercat alături de noi. Semnat de Richard Garfield, tăticul Magic: The Gathering, King of Tokyo a fost un hit surprinzător în foarte multe țări. Și are toate șansele să fie în continuare unul și în România.
De ce? Pentru că prietenii de la Lex Hobby Store vor pune pe piață începând cu peste vreo lună varianta în limba română a acestui joc, respectiv Regele din Tokyo. În Regele din Tokyo jucătorii vor întruchipa monștri inspirați din cele mai negre coșmaruri, cu diferența că nu vor fi negri, ci foarte colorați. Vom avea un robot gigantic, o reptilă uriașă Godzilla, extratereștri ori sosia lui King Kong. Toate aceste creaturi se vor bate pentru supremația asupra capitalei Japoniei, pe care a picat măgăreața de a fi atacată din mai multe părți de aceștia.
Dacă până acum jocurile traduse îi făceau pe unii să ridice o sprânceană, cred că Regele din Tokyo o să fie o surpriză plăcută pentru că nu are greu traductibilul (sau intraductibilul, pe alocuri) vocabular fantasy, ci folosește termeni care te vor duce cu gândul la revistele de benzi desenate.
Noi de-abia îl așteptăm pentru că ne-a plăcut atât de tare originalul și pentru că face dintr-un joc accesibil ca reguli unul perfect de jucat cu orice fel de jucători acum că e în limba română, deci numai bun de scos pe masă cu începători impresionabili.
Tot apar jocurile in limba romana dar e imposibil de gasit regulamentele la ele. Multi care intra acum in lumea noua a boardgames, ar dorii sa cumpere jocuri insa datorita lipsei regulamentelor in lb romana renunta. Nu inteleg de ce este greu pentru un magazin care doreste sa vanda boardgames sa "lucreze o zi" sa finalizeze un regulament la un joc. Nu spun de reviewuri video ca vad ca romanilor le e jena/rusine sa il faca de parca cineva se uita daca cel ce prezinta review e Tom Cruise sau Brad Pit. Apoi vanzatorii de boardgames uita ca exista doritori de jocuri si in afara de cei din Bucuresti, Timisoara, Cluj, au impresia ca jocuri cumpara doar cei care merg si testeaza jocurile in cafenele sau in locatiile lor si uita ca mai exista vreo 3000 de localitati care le vad magazinele online, dar singurul mod de "testare" ar fi regulamentul in lb romana. Nu am inteles niciodata de ce vanzatorii de boardgames se plang dar nu fac nimic in acest sens al promovarii. Toate orasele din romania au parcuri, nu am vazut nicio campanie in parcuri. Toate orasele din romania au scoli, nu am vazut nicio campanie publicitara in scoli......in fine sunt mai multe de spus. Cred ca e o minciuna ca nu le merge bine vanzatorilor de boardgames. E stilul caracteristic romanului de a se plange, in sensul ca oricat ar fi de bine, e rau, ptr ca se poate si mai bine. Oricum felicit magazinele de boardgames ca au promovat fenomenul, le multumesc chiar, si le felicit ca la preturi foarte mari reusesc sa vanda boardgames-uri cu investitii in publicitate minime. Toata lumea spune ca in vest este o cultura a boardgamesului si este un obicei de a se juca boardgames......la noi lupta cineva sa creeze aceasta cultura? Nu, la noi se vrea sa se vanda muuulte jocuri ca si in alte tari, asa vasand oamenii peste noapte. Tuturor carora le-am aratat aceste jocuri moderne ma intrebau de unde la am, ca nu au vazut asa ceva prin magazine.......cum sa vinzi ceva de care lumea nu stie? Sau poate ca e suficient asa.
RăspundețiȘtergere